fbpx

5 ontwikkellingen die winkelen hebben veranderd

De Nederlandse retail verandert in razend tempo. Winkelen is niet meer hoe het vroeger was. Dit komt door alle nieuwe ontwikkelingen en technologie. Lees hier vijf ontwikkelingen dat winkelen door de jaren heen heeft veranderd. 

 

Winkels zonder caissières

Amazon openden in Seattle een supermarkt zonder caissières voor het publiek. Honderden camera’s houden bij welke producten de klant pakt of terugzet. Afrekenen bij de kassa hoeft niet, betalen gaat automatisch met de creditcard die is gekoppeld aan hun Amazon-rekening. Amazon kan deze technologie gaan inzetten bij de Whole Foods-supermarkten. Dit concept zou voor andere supermarktketens een goede oplossing zijn. 

Amazon winkel

 

Autonome levering

Autonome levering wordt steeds populairder. Een recent rapport van Mckinsey beweerd dat binnenkort 80% van alle pakketten worden geleverd door autonome voertuigen. Globaal wordt er jaarlijks zo’n 86 miljard dollar uitgegeven aan de last-mile delivery. De grond robots Starship leveren al pizza ’s in een aantal Europese steden. Een aantal andere robot leveringen zijn: Nuro, Robomart en Eliport. Deze parijten leveren lokaal goederentransport zoals je dagelijkse booschappen.

Robot levering

 

Koop online, haal het op in de winkel

Wil je niet voor je bestelling thuis blijven en een eigen moment kiezen voor de ontvangst? Bestel en betaal dan online je artikelen en haal je producten op in de winkel van jouw keuze en op het tijdstip dat jou het beste uitkomt. Met ons drukke schema is dit een oplossing dat het winkelen heel wat makkelijker maakt.

 

Social Commerce

Social commerce is een onderdeel binnen e-commerce. Publiceer betekenisvolle content door social media in te zetten voor marketingdoeleinden. Facebook, Twitter, Google+, Tumblr, Instagram en Pinterest. Het zijn elk in de eerste plaats sociale platforms, maar toch hebben ze allemaal ook een verkoopfunctie. Van shoppable feeds tot koopknoppen. Social commerce verandert langzaam maar zeker het e-commercelandschap.

 

Social media

Individualisering

Iedere consument is een individu met wensen en behoeften. Voor een consument is het belangrijk dat jij hem ook zo behandelt. Consumenten zijn steeds minder gevoelig voor ‘massacommunicatie’. Ze willen dat het assortiment perfect bij hen past. Dit kan met persoonlijke benadering, diensten en services die op hun behoeften zijn afgestemd. Een goed voorbeeld hiervan is wanneer jij speciaal 10% korting krijgt bij de H&M omdat je zo’n goede klant bent. De klant voelt zich speciaal en gaat het merk meer waarderen.

 

 

Recent Posts
0
PakketautomaatVerzendopties