fbpx

Consument kan retourpakket meegeven aan PostNL bezorger

PostNL start het nieuwe jaar goed met gemakkelijk en duurzaam retourneren. Vanaf nu kunnen consumenten hun retourpakket gratis meegeven aan de pakketbezorger van PostNL. Dit moet gemak gaan bieden voor klanten en het aantal ritten van de bezorgers verminderen.

Duurzaamheidsstrategie

Het bedrijf ziet de nieuwe optie als een belangrijk onderdeel van de duurzaamheidsstrategie. PostNL is zich sterk bewust van de impact die het op het milieu heeft. Het verduurzamen van het vervoer is daarom erg belangrijk. Zo bespaart deze nieuwe optie een ritje naar een pakketpunt. Het is de duurzaamste manier van retourneren. De pakketbezorger stond toch al aan de deur.

Post NL bus

Gemak voor de consument

Naast duurzaamheid, is het voor Post NL ook belangrijk om het retourneren gemakkelijker te maken.Om optimaal op specifieke behoeftes van klanten in te spelen worden producten en processen voortdurend verbeterd en vernieuwd. Consumenten bestellen online vanwege het gemak. Ze waarderen het als webwinkels goede en gemakkelijke retour oplossingen bieden. Het kan nu eenmaal gebeuren dat een online bestelling tegenvalt of simpelweg niet past. Het meegeven van een retourpakket aan een bezorger die toch al aan de deur staat, biedt gemak.

Post NL bezorger

Voor iedereen

Het duurzaam retourneren is vanaf nu beschikbaar voor alle PostNL-klanten. Het retouren van een pakket bij de PostNL bezorger kan echter alleen als het pakket het juiste formaat heeft en van een retourlabel of antwoordnummer voorzien is. Als de betreffende webwinkel geen retourlabel heeft aangeleverd, kan de consument deze zelf online of via de PostNL-app aanmaken en uitprinten. Het retourpakket moet wel binnen de maximaal toegestane afmetingen en gewicht vallen.

 

Recent Posts
0
Veel pakketjes t laat bezorgd in decemberonline retail platformen