fbpx

Klachten over PostNL in minder dan één jaar tijd verdubbeld

Er zijn dit jaar veel meer klachten bij de Consumentenbond binnengekomen over de pakketbezorging van PostNL. Waren er in 2017 nog 1374 klachten, staat de teller nu al op 2031. Dat terwijl het jaar nog niet eens voorbij is. Van de mensen die hierover een klacht bij PostNL neerleggen, zegt maar liefst 86% niet tevreden te zijn met de aangeboden oplossing. “Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog. Een teken aan de wand. PostNL moet daar echt heel wat verbeteren,” stelt Joyce Donat van de Consumentenbond.

Er is afgelopen week veel te doen geweest rondom het bezorgen van pakketjes. Vijf jaar geleden deden we 12% van onze aankopen via het internet, sindsdien is dat aantal ruim verdubbeld naar 25%. Er worden per dag ruim 600.000 pakketjes rondgereden door Nederland. Hiervan wordt één derde niet afgeleverd omdat de pakketbezorger voor een dichte deur staat.

In de Stand van Nederland kwamen deze cijfers naar voren waarbij het duidelijk wordt dat het online bestellen een gigantische vlucht heeft genomen. Dit zorgt ervoor dat er steeds meer druk komt te liggen bij de pakketdiensten, zoals PostNL. In het tv-programma Kassa(BNNVARA) wordt er aandacht besteed aan het manier van bezorgen van PostNL. Door de sterke groei van de e-commerce sector en het toenemende pakketverkeer wordt de manier waarop pakketten de eindgebruiker bereiken steeds uitdagender, zo blijkt uit de toegenomen klachten.

MYPO Pakketbrievenbus

Mensen zijn vaker weg van huis en de consumentenverwachtingen rondom pakketbezorging blijven stijgen. MYPO speelt hierop in met de slimme IoT-Pakketbrievenbus. Met deze last-mile delivery oplossing ontvang en verstuur je pakketten zonder dat je daarvoor thuis hoeft te zijn. Het wordt voor de consument makkelijker om een pakket te ontvangen en de bezorger kan 24/7 zijn pakketje afleveren. Dit is een win-win situatie voor zowel de consument als de pakketbezorger.

Bronnen:

 

Recent Posts
0
MYPO Apppakketbezorgers