fbpx

Toekomst van online winkelen

Tegenwoordig zoekt de consument liever op de bank met een kop thee de leukste outfits, in plaats van door de stromende regen de winkelstraten af te moeten struinen. Dat is wat de shopper vandaag de dag wil. Het online winkelen is de afgelopen jaren erg populair geworden. In de toekomst zal het online winkelen blijven groeien volgens MICwathcing.

 

Old-fashioned winkelen is voorbij

Echt ‘old-fashioned’ winkelen hebben de meeste werkende consumenten geen tijd meer voor. Behalve dat het niet meer aansluit op de wensen van de markt, past het ook niet meer in het leven. Er is bijna geen tijd meer om er even een paar uurtjes op uit te trekken op zoek naar dat perfecte paar schoenen. Men is veel te druk met werk en sociale contacten. Het online shoppen is daarom voor veel consumenten echt een uitkomst. Doorgerekend zal in 2020 ongeveer 52 procent van alle aankopen online gedaan worden volgens marketingfacts.

Online shoppen

 

De toekomst van de webshop

In het online landschap zullen steeds vaker kleine shops plaats gaan maken voor de grote warenhuizen. Mensen zoeken naar een plek waar ze een overzicht kunnen krijgen van verschillende aanbieders.Op termijn neemt de druk toe van van Amazon, Aliexpress en nog meer warenhuizen. Kleine webshops zullen hierdoor de krachten gaan bundelen.

Betaaltrends in de toekomst

Contactloze pasjes, smartphones en smartwatches zorgen al voor nieuwe betaalervaringen in winkels. Online shoppers verwachten hetzelfde gemak voor hun betalingen in webwinkels. Uit een wereldwijd onderzoek van ABN AMRO blijkt dat 95% van de gebruikers van vingerafdrukherkenning gebruik maakt en 80% van de gebruikers van gezichtsherkenning gebruikt maakt. Dit  geeft aan dat shoppen met deze nieuwe technologie eenvoudiger en prettiger gaat dan met een wachtwoord.

Betalen met vingerprint

Andere trend in de toekomst

Het online passen van kleding is de trend van de toekomst. Er zijn nieuwe technologieën die het passen online mogelijk maken. Aan de hand van een virtuele scan van je lichaam, kun jij online kleding passen. Om het zo realistisch mogelijk te houden laat je iemand met je smartphone een foto van jou maken. Je upload deze foto, selecteert deze als vast  pasmodel. Telkens wanneer je een kledingstuk uit de webshops die Pictofit heeft wilt passen, zie je gelijk hoe het jou staat door naar rechts te swipen. De ‘ swipe-to-try-on ’ tool is het Augmented Reality onderdeel van de app en geeft fotorealistische afbeeldingen weer die zijn aangepast op jouw lichaamsvorm.  

Online kleding passen

Recent Posts
0
Luchtprobleem_pakketjesEcommerce trends 2019