fbpx

Top 5 grootste ergernissen pakketbezorging

Top 5 grootste ergernissen pakketbezorging

Het online shoppen neemt enorm toe en de pakketbezorgers krijgen het alsmaar drukker. Dit is bij veel bezorgers te zien aan hun gedrag en daardoor neemt de kritiek op de pakketbezorging toe. Je besteld iets online en verwacht tussen een het aangegeven tijdsframe je pakketje. Toch gebeuren er vaak onbegrijpelijke dingen waardoor er ergernissen ontstaan bij de klanten. Dit zijn de vijf grootste ergernissen op een rij.

1. Bezorging bij de buren

Tegenwoordig als je niet thuis bent tijdens de bezorging van je bestelling, vind je bijna altijd het vervelende ‘we hebben je gemist’ briefje met de mededeling dat je pakket bij de buren is afgeleverd. Als je gelukt hebt, zijn het je directe buren maar het kan ook zomaar zijn dat je naar de andere kant van de straat moet om je pakket op te halen. Dit zorgt voor irritatie van de ontvanger zelf, maar vooral ook voor de buren die soms grote pakketten van iemand anders in de hal hebben staan.

2. Beschadiging

Als je iets online besteld, verwacht de consument dat er voorzichtig met zijn of haar product wordt omgegaan. Sommige bezorgers nemen dit echter niet zo nauw, waardoor producten regelmatig beschadigd worden afgeleverd. Pakketten worden bijvoorbeeld in de brievenbus gepropt totdat het past of grote pakketten worden gewoon over de schutting gegooid. Dit komt omdat de bezorger, naast hun vaste uurtarief, per afgeleverd pakketje wordt betaald. Alles wordt daarom zo snel mogelijk bezorgd. De bezorger zet zelf een handtekening neer en de klus is geklaard.

pakket beschadigd

3. Vreemde plekken

Bezorgers doen er alles aan om je pakket af te leveren. Als er niemand thuis is, dan maar het pakket verstoppen en op het briefje schrijven waar die ligt. Zo zijn pakketten wel eens afgeleverd in de vuilcontainer, de papierbak, in de boom of onder een auto. Zie het maar terug te vinden.

pakketbezorging_ergernissen

4. Grote tijdvakken

Bezorgers vinden dat de consument wel wat vaker thuis kan zijn om de bestelling aan te nemen. Dit is echter lastig te doen als er vaak een tijdvak is van bijna een hele dag. Het leidt vaak tot ergernis van de consument dat ze de hele dag op de bezorger moeten wachten, omdat ze anders hun bestelling missen. Soms kan je wel een afspraak om de bezorging heen plannen, maar een hele dag wachten gaat natuurlijk te ver.

bezorgmoment

5. Pakket verdwenen

Het kan ook gebeuren dat je pakket helemaal van de radar is verdwenen. Het komt namelijk regelmatig voor dat een pakket kwijt is geraakt en niet meer teruggevonden kan worden. Ook zijn er mensen die via de track&trace code zien dat hun pakketje is afgeleverd, maar dat er helemaal niks is binnengekomen. Het kan in sommige gevallen erg lastig zijn om je pakket dan nog terug te krijgen. Bereid je voor op een lange weg langs de klantenservice.

De oplossing

MYPO biedt de ideale oplossing voor deze problemen dankzij de slimme Pakketbrievenbus en Pakketbox. Hierdoor hoeft de consument niet meer de hele dag te wachten en kan de bezorger zijn pakketten altijd kwijt. Ook beschadigd je pakket niet meer en hoef je het niet in de vuilniscontainer te gaan zoeken, wel zo handig. 

 

MYPO slimme pakketbrievenbus

Recommended Posts
0
in-home deliveryBrievenbus